Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

Scouting är livet !

Av Annie - 5 oktober 2008 13:24

Nu är jag hemma ifrån helgens Scouthajk, seniorer i skaraborg, jag var funkis !

Jag har upptäckt att det är så sjuuukt mycket roligare att vara funktionär än deltagare, man får vara med allt kul folk och man behöver inte gå, man får åka bil :)


Kvällen/natten blev väldigt intressant.. Den började hur bra som helst: Vindstilla, mysig eld, blåbärssoppa, vinskydd, mysiga människor, somna varmt och skönt. Sen, efter någon timme eller två, vaknar jag av att det är storm, inte bara lite blåst, utan riktig storm. Vårt lilla vindskydd som inte riktigt var förberett för sånt väder, tyckte inte alls det var kul, men det höll.

Till saken hör att en av mina största rädslor är storm när det är natt, vilket inte var så toppen. Mycket gömmande i kudden och bitande i handen. Som tur var så var Simon där och räddade mig !

Sen efter ett tag, så puttar Simon på mig, då går det en räv ca 1 meter ifrån oss och letar mat, jättesöt och ganska orädd, lite småballt !

Sen lägger vi oss igen, försöker sova en stund, men blåsten är inte bättre så det blir fortfarande ingen sömn. Efter ett tag känner jag att något är på min rygg, jag vänder mig om och ser att det är vindskyddet, som tillslut inte klarar mer. Klockan är nu ungefär 5-6 på morgonen, men jag och Simon går upp ur varma sköna sovsäckar och upp i blåsten för att rädda situationen en aning. Vi lyckades inte riktigt, men det höll ändå en stund.

Tyvärr inte längre än så, tillslut har de flesta pinnar släppt och Vera ligger utanför eftersom hennes del av vindskyddet blåst upp. Vi ger upp alla försök att fästa det igen, och håller tag så hårt det går i duken.

Då går Vera och Linnea upp och lägger sig i Simons bil och kvar blir jag och Simon som försöker fixa till det lite genom att lägga all packning på duken.

Detta fungerar ganska bra, och kanske sover jag någon timme, innan jag vaknar av att hela skiten blåser av igen, så det är bara att gå upp och hämta det och få fast det ännu bättre.

Det är nu morgon så vi tycker inte att det är någon idé att sova mer, så vi tar fram mackor och mjukost och börjar äta frukost i tält/vindskyddet, samtidigt som vi lyssnar på Di Leva och håller hårt i duken för att den inte ska blåsa iväg igen.

Under nästan hela denna natt har det regnat.


Haha, scouting är Livet säger jag bara, mycket bättre blir det inte !

Sjukt mysig hajk trots detta, tack så mycket alla som gjorde den till det :)

 
 
Ingen bild

SIR

2 december 2008 13:35

lätt den blötaste hajken jag varit med om:), men lätt värt det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 16 januari 2009 08:55

Halloj alla trogna bloggtittare!    Bara för att jag gillar er så mycket, så ska jag låta er titta på en sjukt mycket snyggare blogg. Nämligen min nya.   http://jinxiz.blogg.se   Den tycker jag att ni ska kolla, för den kommer bli mycket intressantar...

Av Annie - 15 januari 2009 13:28

Nu sitter jag här i skolan. Har egentligen fotolektion där vi kollar på film, men eftersom jag såg filmen på andra klassens fotolektion igår, så behöver jag inte kolla.   Istället sitter jag här och gör en svenskauppgift. En annons om Biblen, och jag...

Av Annie - 14 januari 2009 08:59

Tränar för tillfället på att måla klänningar, det är svårt och blir inte precis som jag vill ha det, men jag har ju trots allt bara gjort en innan, så jag får väl vara nöjd :)  ...

Av Annie - 7 januari 2009 21:30

  Detta var tänkt att bli en skiss till en tatuering till ett skolarbete först, men utvecklades till en vanlig bild :) ...

Presentation

Omröstning

Vilket band/artist är bäst?
 Håkan Hellström
 Kent
 AFI
 Asta Kask
 Buller
 Linkin Park
 Metallica
 Thomas Di Leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards