Alla inlägg under september 2008

Av Annie - 27 september 2008 15:42

Igår var det Håkan Hellström på Liseberg inför 17 000 personer. 

Mäktigt.

Fast inte riktigt lika bra som de två senaste året, var lite för segt och lite för lite tryck i år tycker jag allt. 

Men det var ändå en underbar kväll och en jättebra dag men shopping i Götet med Olivia och Jennifer !

Köpte en tjock tröja, en t-shirt och en bh, deni :D


ha de bra :) 

Av Annie - 25 september 2008 21:19

Idag har varit en bra dag.

Sovmorgon till 11, sedan svenska och efter det foto i 2 timmar !


Berättade för Berit (fotoläraren) att de varit så fint på morgonen med massa dimma, att jag hade varit tvungen att stanna hemma lite längre och knäppa av några kort. Det gjorde att jag nätt och jämt kom i tid till skolan.

När jag berättade detta för Berit så skrek hon till på ett typiskt Berit-vis och sa: "Nej men de gör INGENTING ifall du kommer försent p.g.a sånt ! Nästa gång det ser ut så ute, ta massor av kort ! Bry dig inte om frånvaron, den kan jag ta bort vettu ! " 


Haha hon är för söt !


Nu sitter jag här och softar till lite soft musik och har det allmänt skönt. Önskar att någon var här som jag kunde ha det soft tillsammans med, känner mig allt lite ensam ..

Av Annie - 20 september 2008 17:30

Just kommit hem ifrån Fotomataron.

12 teman, en bild på varje, man får inte radera, de måste tas i ordning.

Shiiiit vad jobbigt det var. Ändå hade man 8 timmar på sig, att ta 12 bilder, de är riktigt påfrestande. Humöret går upp och ner, bergochdalbana, och man får panik när det står helt still i huvudet.

Jag fattar inte hur detta ändå kan vara så himla kul, och roligare kan det bli, när jag får reda på ifall jag vann något. Håll tummarna !


Trodde detta skulle bli jobbigare än vad det blev. På förra årets fotomaraton fick vi mycket hjälp av morfar, men han hann aldrig se bilderna. I år får han inte göra något av det.


Menmen, imorgon flyttar vi min Tilly närmare, nervöööös men hoppas att allt ska gå bra. Jag och Ellen, vi kommer klara det ! 

Av Annie - 17 september 2008 08:39

Igår vann vår klass 10 000 kr.

Haha, vi blev faktiskt inte speciellt förvånade, de andras bidrag till fototävlilngen var kassa. Men vår fotolärare blev överlycklig.

Varje gång hon såg någon av oss i klassen den dagen så skrek hon till eller skrek AAAAAH GRATTIS !!

Hennes skrik kan man få mardrömmar av, hon är underbar, men det tar allt lite tid att vänja sig vid henne.

Det var iallafall väldigt roligt med hennes små "grattisattacker", man fick något att skratta åt kan man ju säga !


Vad vi ska göra med pengarna har vi inte bestämt än, det får vi väl se :)

Av Annie - 12 september 2008 19:43

Jonas är snäääääll !

Han fixade photoshop cs3 till mig permanent, 

TackTackTack !


Så nu har jag lekt lite med penslar, inget mästerverk, men det är roligt :)


Ett litet test bara egentligen..  

Av Annie - 12 september 2008 08:36

Nu sitter jag på Mediekommunikationen, vi ska skriva en medieanalys om ett tv-program eller liknande.

Jag skriver om Family Guy !

Ganska tufft tycker jag allt, fast jag valde det mest för att det var det första jag kom att tänka på. Inte för att det är det bästa program som finns. Men visst, roligt är det ju :)


I vilket fall som helst så är jag färdig, med en och en halv lektion kvar att jobba med det, så vad ska jag hitta på nu tro ?

Av Annie - 10 september 2008 13:15

Hej allihop ! 


Slutade tidigt idag, kvart över 11, började 9, SKÖNT ! Vad som inte var lika skönt var att åka moppen hem. En halvtimmes långsam ihjälfrysning, som tur var hann jag hem innan jag ramlade av moppen som en stel stock.


Nu ligger jag iallafall här hemma i min soffa med två filtar runt mig och min varma dator i knät, lyssnar på musik och skriver här, så nu trivs jag !


"Det är konstigt hur människor som stått en nära plötsligt utan ett ord bara är borta" - Blues för Bodil Malmsten - Plura Johnsson 


Av Annie - 7 september 2008 22:21

Underbar helg med ett Underbart slut !


Jag är glad, väldigt glad !

Helgen började med Vollynatta i Trollhättan, riktigt roligt med massa roligt folk. Det spelades Vollyboll (vi kom näst sist, jag trodde vi skulle komma sist !!), åts pizza och kollades på film. Sen var det en hel del mysande och lekande och pratande också. Verkligen roligt! Jag förstår inte hur människor klarar sig utan att vara scout, scouter är nämligen de underbaraste människor man kan tänka sig ! I alla fall de jag känner, och det är en hel del !

Det blev dock inte direkt mycket sova på denna hajk. Sista gången jag kollade på klockan så var den 07.00, och sen tog det kanske någon halvtimme innan jag somnade, och vaknade sedan 08.30


När vi var hemma från detta, så var det bara att åka hem, duscha, byta om, och sen iväg på klassåterträff ifrån 9an. Inget sova så jag var lite lagom trött. Kände mig helt drogad och gick omkring som ett spöke och var säkert hemskt osocial, så förlåt för det!


Som slut på denna mysiga helg så har vi hittat en plats åt Tilly, åtminstonde för tillfället, så jag slipper sälja henne eller skicka henne långt bort,

TACK !

  

Presentation

Omröstning

Vilket band/artist är bäst?
 Håkan Hellström
 Kent
 AFI
 Asta Kask
 Buller
 Linkin Park
 Metallica
 Thomas Di Leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards