Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Rum, Sweeney Todd och Morfar...

Av Annie - 6 april 2008 15:13

Jag har ett dilemma. Ska jag byta rum, eller inte?

Byter jag så får jag ett större rum, nästan som två rum eftersom det är delat på mitten. Nackdelen med detta byte skulle vara att det inte blir lika avskillt som det jag har nu, och kanske inte lika mysigt. Dessutom har jag haft detta rum sen jag var 3 år..


Just nu sitter jag och tittar på Sweeney Todd, för ungefär 10nde gången. Alltid lika bra. De underbara sångerna och fina färgerna. Det blir  inte mycket bättre !


Kom att tänka på morfar nyss också. Det är verkligen sjukt hur mycket man kan sakna en person. Läste en av minnesorden som stått i tidningar om honom, och det går inte att läsa utan att börja gråta. Det börjar med: "Bara några dagar har gått sedan det oförklarliga samtalet kom som meddelade att hasse på Gustafsberg är för evigt borta."

Det går inte att förstå. Det har gått ett halvår nu, men det känns likadant nu som några veckor efter de hänt.

Hade han vart gammal och sjuk hade det vart en sak. Hemskt tråkigt självklart, men en annan sak. Morfar kunde levt i 30 år till. Han var 65, pigg, och underbar mot alla. 

Jag har tjatat så mycket om detta, men jag måste få ur mig det. Det gör verkligen ont. Allt påminner om honom. Kuratorn sa att det självklart var  jobbigt eftersom vi hade en så speciell relation. Då slutade jag gå till henne. Hon vet inte ett skit om min och morfars relation. Den var mer än speciell. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 16 januari 2009 08:55

Halloj alla trogna bloggtittare!    Bara för att jag gillar er så mycket, så ska jag låta er titta på en sjukt mycket snyggare blogg. Nämligen min nya.   http://jinxiz.blogg.se   Den tycker jag att ni ska kolla, för den kommer bli mycket intressantar...

Av Annie - 15 januari 2009 13:28

Nu sitter jag här i skolan. Har egentligen fotolektion där vi kollar på film, men eftersom jag såg filmen på andra klassens fotolektion igår, så behöver jag inte kolla.   Istället sitter jag här och gör en svenskauppgift. En annons om Biblen, och jag...

Av Annie - 14 januari 2009 08:59

Tränar för tillfället på att måla klänningar, det är svårt och blir inte precis som jag vill ha det, men jag har ju trots allt bara gjort en innan, så jag får väl vara nöjd :)  ...

Av Annie - 7 januari 2009 21:30

  Detta var tänkt att bli en skiss till en tatuering till ett skolarbete först, men utvecklades till en vanlig bild :) ...

Presentation

Omröstning

Vilket band/artist är bäst?
 Håkan Hellström
 Kent
 AFI
 Asta Kask
 Buller
 Linkin Park
 Metallica
 Thomas Di Leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards